Η ιστορία της ποποχαράδρας

Η ιστορία της κωλοχαράδρας έχει δύο όψεις 

Αναλύοντας, βαθύτερα αυτό το ζήτημα –όπως άλλωστε του αρμόζει– και κάνοντας ένα γρήγορο γκουγκλάρισμα για το ποια είναι στην πραγματικότητα η ιστορία της κωλοχαράδρας ως πολιτισμικής συνήθειας που όλοι απολαμβάνουμε να σχολιάζουμε και να σιγοψιθυρίζουμε γελώντας και στρέφοντας το βλέμμα μας από την άλλη μεριά, πέφτει κανείς πάνω σε δύο όψεις αυτής της ιστορίας: αφενός η προφανής και κάπως γαργαλιστική και αφετέρου η πολιτισμική, που δεν είναι και τόσο γνωστή. Ξεκινώντας από τη δεύτερη, την πιο αρτιστίκ εκδοχή, πηγαίνουμε χρονικά στα τέλη της ελληνιστικής εποχής και τις αρχές της ρωμαϊκής για να συναντήσουμε τη σαγηνευτική ομορφιά της Αφροδίτης της Μήλου. Η Ελληνίδα θεά που συνδυάζει το κάλλος, την κομψότητα και τη θηλυκότητα, κοσμεί μέχρι σήμερα το Μουσείο του Λούβρου και μέσα από τις μοναδικές πτυχώσεις του ενδύματός της αποκαλύπτει στον εντυπωσιασμένο θεατή την πίσω όψη της, χωρίς βέβαια να παραπέμπει σε ένα χυδαίο ή «φτηνό» θέαμα.

Πέρα, όμως, από την Αφροδίτη της Μήλου, τα ελαφρώς απογυμνωμένα οπίσθια έχουν απασχολήσει και άλλους καλλιτέχνες, όπως τον Γάλλο ζωγράφο και φωτογράφο Julien Vallou de Villeneuve, ο οποίος συνήθιζε να απεικονίζει τις μούσες του με έναν ελαφρύ χιτώνα που σκεπάζει τα απολύτως απαραίτητα (ή και όχι πάντα). 

Ωστόσο, σίγουρα η πρώτη εκδοχή αυτής της πολιτισμικής ιστορίας σίγουρα έχει πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον (και ας μη γελιόμαστε, είναι και ο λόγος που πάτησες το κλικ). Η είσοδος, λοιπόν, της κωλοχαράδρας στην ποπ κουλτούρα χρονολογείται περίπου το 1978, όταν ξεκίνησε αρχικά από την Αμερική η προβολή των καρτούν, όπως το Τομ και Τζέρι ή ο Ντόναλντ Ντακ της Disney στα οποία και συναντάμε αρκετές τέτοιου είδους «αποκαλυπτικές» σκηνές. 

Υπάρχουν, όμως, σήμερα συνεχιστές αυτής της «παράδοσης»; Μα φυσικά! Και δεν είναι άλλοι από τους celebrities. Τα τελευταία χρόνια όλο και συχνότερα βλέπουμε λαμπερές εμφανίσεις στο κόκκινο χαλί, όπως αυτή της Rihanna ή της Heidi Klum, που επέλεξαν να είναι αποκαλυπτικές με τον «τρόπο του υδραυλικού». Οι εμφανίσεις αυτές αποδεικνύουν ότι η συζήτηση για την κωλοχαράδρα εξακολουθεί να παραμένει ως θέμα της ποπ κουλτούρας και μάλιστα, δεν αποτελεί πλέον προνόμιο των ανδρών, αφού σήμερα κατά βάση οι γυναίκες είναι αυτές που αφήνουν σε κοινή θέα σημεία του σώματος που έχουν συνδεθεί με τη σεξουαλικότητα. Πηγή: www.lifo.gr

 

Σχετικές δημοσιεύσεις